treungarenhund

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

Torsdag 13/10

Av Malin Saarenketo - 13 oktober 2011 09:05

Torsdag den 13 oktober...kan ni tänka er, nu är snart oktober också slut...helt galet. Det står inte på förrän det är dags att julpynta, inte mig emot som älskar det!!

Har nyss kommit in från morgon prommis, eller fm prommis kanske det heter, lämnade Ellen på dagis samtidigt...så himla härligt när kompisarna hör hennes röst o man hör en kille ropa, -Nu är Ellen här, och kommer springande :)  I samma veva hör Ellen sin kusin som går på samma dagis, och blir överlycklig...lilla A ser ut o bli ganska glad hon med:) sötnötar! Sen var det dags för mig o gå vidare...Viggo börjar sköta sig bra under promenaderna, även när man möter andra hundar...det är skönt, men har fått jobba ganska mycket med honom...idag mötte vi en schäfer och det gick bra, men blev lite smått fundersam om vi skulle våga gå förbi, med tanke att äger stod på knä och höll om hunden för att hon inte skulle sticka...och puttade med flexi kopplet på magen ? vi tog en liten omväg så det gick bra...I dag står storstädning på schemat, det kan vara ganska kul eftersom jag är helt barnlös på fm, och kan då göra allt i min egen takt! Nu är tapetseringen färdig i hallen också (halleluja) eller nått, det blev toppen bra men känns väl lite konstigt eftersom vi försöker få huset sålt:)  haha ja ibland blir det inte som man har tänkt sig...och vi lever bara en gång så då känns det ännu mera rätt att följa sitt hjärta. Barnen jublade när vi berättade att vi ska föröska få huset sålt för o kunna flytta tillbaka till lundby...och det har vi ju vetat, att de har saknat det minst lika mycket som vi...men så kan ju en husförsäljning ta hur lång tid som helst också, det vet vi ju...och det är nog mest jobbigt för mig som är nog en av dem otåligaste som finns :) Men vi sitter ju inte i sjön direkt...och huset står och väntar på oss, ibland kan jag tro att det finns en mening med det mesta...


Jaa annars är det mesta som vanligt, igår fyllde lilla farmor år, ringde till henne och bestämde att vi skulle försöka komma in till helgen när barnen kan följa med också...jag ska jobba hela helgen men är ju iaf ledig en fm och en em...Williams fotboll ska börja spela inomhus på söndag och det ser han fram emot massa!  Nähä dags o grabba dammtrasan...trevlig torsdag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Saarenketo - 17 november 2011 20:36

Torsdag, fredag imorgon, jag ska jobba extra då...men lördag o söndag är jag ledig, har tackat nej till jobb för att få vara hemma och förhoppningsvis vara piggare på måndag när det är dags för jobb igen. Jag är super förkyld och känner mig lite febr...

Av Malin Saarenketo - 2 november 2011 20:56

kikar in en snabbis innan det är dags o sussa, har öppning imorgon, likadant som idag. En lite smått kaotiskt dag på jobbet, men det gick hyffsat iaf. Efter jobbet hämtade jag Ellen på dagis. hem bytte om, in med alla ungar i bilen sen vidare till vä...

Av Malin Saarenketo - 1 november 2011 19:33

godkväller, barnen ligger faktiskt i sina sängar och snart sover de nog...Julia ligger och läser, precis som hon brukar varje kväll, en riktig bokmal, precis som mor sin. Iaf i perioder...jag var tvungen o läsa de två sista kapitlen i en bok nu på fö...

Av Malin Saarenketo - 29 oktober 2011 22:28

Godkväll i stugan, klockan är ganska mycket men eftersom vi får en timme extra i natt så gär det inte så mycket...jag har öppningen i morgon. De senaste dagarna har det väl inte hänt så mycket...barnen har varit i skolan, Ellen lite på dagis, jag har...

Av Malin Saarenketo - 23 oktober 2011 20:13

Godkväller, helgen är förbi och den har verkligen susat förbi...I dag har det varit full fart. Jag o kidsen gick o kikade på Williams fotbollsträning en stund...pratade med några andra föräldrar och vi kom in på att hur många orkar leva i ett förhåll...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag läser...


Ovido - Quiz & Flashcards