treungarenhund

Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Skit oxå!

Av Malin Saarenketo - 22 september 2011 18:41

En tidig kvälls blogg...det är inte så vanligt i detta hushåll ;) Barnen sitter o tittar på tv och jag orkar inte göra så mycket så då kan jag ju lika gärna skriva ett inlägg...får se hur länge jag får sitta i fred;) Barnen är trötta, lixom jag, William har varit på fritids, Ellen på dagis o Julia har haft långdag...jag har jobbat, så vi har väl all rätt till o vara trötta ;) I tisdags var jag ledig, på fm var jag till gymmet, sen stack vi in en vända till köping, handlade lite mat...in en sväng på big inn, köpte en mössa till Ellen, nu är det riktig höst ute! Sen in på Intersport...bara för o kika, jag hittade en kanon snygg vinter jacka!! VILL HA!! får se hur jag gör, den bar ju inte i det billigaste laget...men hur ofta unnar jag mig något??? Patrik tyckte absolut att jag skulle ha den, ska kanske få honom o köpa den till mig ;) Nog för att vi  inte har några dina o mina pengar...men det skulle kännas bättre då ;)  På em var jag på matte, Patrik jobbade em o kidsen var på fritids o dagis...hem, hämtade barn, Sanna var snäll o kom hit o var barnvakt, jag stack iväg på zumba...så fruktansvärt roligt, och kanon jobbigt, jag har nog aldrig luktat så illa :O När barnen somnat tog jag mig ett välförtjänt bad:)

I går hade jag öppningen, slutade halv tre. Hämtade barnen o sen hem, ut med Viggo som hade fått någon släng av magsjuka, han sket på min papelina matta, men som tur var gick det o tvätta den i maskin, jag trodde inte det, men vilken tur! Jag o Ellen stack in till djurkliniken o köpte canicur o id foder...lagade kvällsmat o vi åt inann det var dags för grabbarnas sista träning utomhus. Jag o tjejerna var kvar o tittade, det var måttligt blött på fotbollsplanen, men vad gör det när man får träna fotboll ;)  Hem, kvällsrutiner, storisarna läste o sen sov de gott :)

I dag har jag också haft öppningen, massvis o göra o nya chefen var där, det känns som det kommer bli bra! Och det gillas! Efter jobb hämtade jag Ellen o sen William, Julia o en kompis kom strax därefter. William har också haft en kompis här. Jag Ellen o Viggo tog en prommis, han är bra i magen nu...skönt! Hem o fixade kvällsmat, vi åt o nu sitter de helt tysta i soffan...det verkar bli en lätt nattning i kväll också. I morgon är jag ledig! Jag o Carro ska ner o träna på morgonen, sen har vi massa o fixa med här hemma...ska försöka hinna in en snabbis till köping också, På kvällen ska jag ut o äta med jobbet...trevligt trevligt! I helgen har vi massa planerat, men hoppas att vi hinner ta det lite lugnt också...dags o borsta gaddarna på kidsen....hej hopp

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Saarenketo - 17 november 2011 20:36

Torsdag, fredag imorgon, jag ska jobba extra då...men lördag o söndag är jag ledig, har tackat nej till jobb för att få vara hemma och förhoppningsvis vara piggare på måndag när det är dags för jobb igen. Jag är super förkyld och känner mig lite febr...

Av Malin Saarenketo - 2 november 2011 20:56

kikar in en snabbis innan det är dags o sussa, har öppning imorgon, likadant som idag. En lite smått kaotiskt dag på jobbet, men det gick hyffsat iaf. Efter jobbet hämtade jag Ellen på dagis. hem bytte om, in med alla ungar i bilen sen vidare till vä...

Av Malin Saarenketo - 1 november 2011 19:33

godkväller, barnen ligger faktiskt i sina sängar och snart sover de nog...Julia ligger och läser, precis som hon brukar varje kväll, en riktig bokmal, precis som mor sin. Iaf i perioder...jag var tvungen o läsa de två sista kapitlen i en bok nu på fö...

Av Malin Saarenketo - 29 oktober 2011 22:28

Godkväll i stugan, klockan är ganska mycket men eftersom vi får en timme extra i natt så gär det inte så mycket...jag har öppningen i morgon. De senaste dagarna har det väl inte hänt så mycket...barnen har varit i skolan, Ellen lite på dagis, jag har...

Av Malin Saarenketo - 23 oktober 2011 20:13

Godkväller, helgen är förbi och den har verkligen susat förbi...I dag har det varit full fart. Jag o kidsen gick o kikade på Williams fotbollsträning en stund...pratade med några andra föräldrar och vi kom in på att hur många orkar leva i ett förhåll...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag läser...


Ovido - Quiz & Flashcards