treungarenhund

Alla inlägg den 7 september 2011

Av Malin Saarenketo - 7 september 2011 19:34

visst blir man väl hungrig när man tittar på halv åtta hos mig:) Brukar försöka se det när jag inte jobbar...det brukar ibland vattnas i munnen:)

 

Dagen idag har varit bra, jobbade till halv tre, sen hämta kidsen från dagis o fritids...de var trötta allihopa idag, jag med. Vi åt hyffsat tidig kvällsmat, våfflor beställde barnen...efter maten säckade vi ihop i soffan alla fyra, jag halv slumrade medan barnen hade Lotta på bråkmakargatan maraton:) Vi har börjat beställa lite nya Astrid Lindgren filmer, våra hackar var o varannan, det är filmer som gått varma hos oss, och med tanke att Julia har tittat på dem sedan hon var ca 2 år så är det väl inte konstigt...stackars Ellen har knappt fått se en hel film pga av alla repor...:) Men nu så. Har passat på o tvätta lite idag också, patrik hade storstädat på fm så det slipper jag den här veckan:)  Julia o William har läst ur sina läseböcker, sen var det dags för alla kvällsrutiner...och kors i taket så verkar alla sova redan idag med. De blir trötta av o vara i skola, fritids o på dagis...i bland har de ju längre dagar än vad  en annan har. William orkade inte med fotbollen idag...då är han trött ;) I Morgon får vi se om han orkar vara med på brottningen...försöker få Julia att hitta något hon vill göra på fritiden, men det verkar svårt...hon är lite feg o prova på nya saker, men jag tycker att det är viktigt att de har något på fritiden, får se om vi kan hitta något som passar. Nej nu ska jag kika runt på lite tapeter, får se vad det blir till Ellens rum....eller om vi ska byta rum mellan Julia o Ellen, en fundering jag har haft ett tag. i Lundby var det så skönt för då hade Julia o William rum i varsin ända av huset, nu bor de vägg i vägg på övervåningen, och det retas och smälls i dörrar för allt...vi får se...god kväller, ska ringa bästa syster också...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag läser...


Ovido - Quiz & Flashcards