treungarenhund

Direktlänk till inlägg 11 september 2011

11 september 2011

Av Malin Saarenketo - 11 september 2011 20:21

dagens rubrik...dagens datum, för 10 år sedan hände något fruktansvärt...sänder en tanka till alla drabbade.


söndag och helgen är slut, fattar inte att en ledig helg går alldelles för fort...i fredags gick jag o kidsen till badhuset, första gången efter sommar uppehållet, och det tyckte det var skoj som vanligt...när vi kom hem var det bara stoppa pizzan i ugnen, hade förberett den innan vi gick, annars blir det så himla sent när maten är klara och alla hinner bli så där förskräckligt hungriga o så är det bara kaos...sen var det fredags mys, barnen ville spela så jag o Ellen tittade på Lotta på bråkmakargatan på datorn i våran säng.


 I lördags var klockan ställd på 07, men med morgonpigga barn så behöver man ju knappast ställa väckarklockan, men man vågar ju inte chansa:) Det är iaf skönt o slippa väcka trötta barn som inte vill gå upp, den tiden kommer nog ändå;) Ut med Viggo o sedan packa o fixa kaffe o fika, lämna av Ellen hos Sanna som var snäll o ställde upp som barnvakt...jag o storisarna åkte till hästhagen för poolspel. Patrik var o jobbade. Hjälpte till i kiosken, hem en vända för prommis med Viggo,  men hann med o se alla tre matcherna, de vann de två första o spelade lika den sista, toppen jobb gjorde killarna! Vid 15 när allt var undanstädat o klart åkte vi hemmåt, jag var helt slut...William tog med sig en kompis hem, så energi fanns visst kvar...donade lite hemma, slängde in matchkläderna i tvätten, dammsög o förberedde för kvällsmaten. Kompisen åkte hem, Patrik kom hem strax därefter...vi åt, jag stack ut med viggo, gick förbi ica o hämtade ut ett paket...Williams vinterkläder, tog bror rundan. En räv höll på o skrämma slag på mig. Hemma igen så satt Patrik o barnen o spelade...kläderna var för små för Wille *suck* den grabben har rusat på längden. Var så fruktansvärt trött på kvällen att det blev hyffsat tidigt.


I dag ställde vi inga klockor, och barnen lät oss få lite sovmorgon iaf:) Åt sen frukost, sen gick vi ut. Jag klippte gräset, Patrik o pappa grejade med bon...sakta men säkert går det...nu är det iaf inte mycket kvar. Barnen hjälpte Patrik o trava lite ved. De passade på o snickra lite :) In o dukade fram lunch, fanns rester från gårdagen...sådant gillar vi en söndag :) Efter maten stack jag o barnen till syster i västerås. Barnen lekte o lekte. Jag o syrran stack ut på uppdrag:) Åkte hem till köschva vid halv fem, stannade vid MC Donalds o köpte med kvällsmat till barnen o patrik, jag var inge sugen. Ut på prommis förbi T med vinter brallorna, få se om hennes dotter kan ha dem istället. Tog sällskap med Reija på hemvägen, pratade om ditten o datten:) Hem, William o julia läste, duschen för J o E, Patrik stack på innebandy. Har pysslat i tvättstugan...skönt söndags göra ;) Nu blir det snart sängen...en ledig söndag tar på kroppen:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Saarenketo - 17 november 2011 20:36

Torsdag, fredag imorgon, jag ska jobba extra då...men lördag o söndag är jag ledig, har tackat nej till jobb för att få vara hemma och förhoppningsvis vara piggare på måndag när det är dags för jobb igen. Jag är super förkyld och känner mig lite febr...

Av Malin Saarenketo - 2 november 2011 20:56

kikar in en snabbis innan det är dags o sussa, har öppning imorgon, likadant som idag. En lite smått kaotiskt dag på jobbet, men det gick hyffsat iaf. Efter jobbet hämtade jag Ellen på dagis. hem bytte om, in med alla ungar i bilen sen vidare till vä...

Av Malin Saarenketo - 1 november 2011 19:33

godkväller, barnen ligger faktiskt i sina sängar och snart sover de nog...Julia ligger och läser, precis som hon brukar varje kväll, en riktig bokmal, precis som mor sin. Iaf i perioder...jag var tvungen o läsa de två sista kapitlen i en bok nu på fö...

Av Malin Saarenketo - 29 oktober 2011 22:28

Godkväll i stugan, klockan är ganska mycket men eftersom vi får en timme extra i natt så gär det inte så mycket...jag har öppningen i morgon. De senaste dagarna har det väl inte hänt så mycket...barnen har varit i skolan, Ellen lite på dagis, jag har...

Av Malin Saarenketo - 23 oktober 2011 20:13

Godkväller, helgen är förbi och den har verkligen susat förbi...I dag har det varit full fart. Jag o kidsen gick o kikade på Williams fotbollsträning en stund...pratade med några andra föräldrar och vi kom in på att hur många orkar leva i ett förhåll...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag läser...


Ovido - Quiz & Flashcards