treungarenhund

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

Att det ska vara så svårt...

Av Malin Saarenketo - 18 oktober 2011 19:19

Godkväller...tisdag kväll, regnet står som spön i backen, har gjort så gott som hela dagen o kvällen. riktigt höstrusk...inget jag kan göra något åt, men tråkigt är det...något jag dock kan göra något åt är mitt liv...det slog mig idag när jag satt på matten...att va f*n försöker jag inte göra klart någon gång...jag vill ju göra något av mitt liv...men håller jag på så här så kommer jag ju aldrig dit jag vill...mmm det blev som en spark i arslet och jag hoppas att lusten att förändra håller i sig...för det kan bara jag göra. Jag vet ju vad jag vill så nu blir det o sätta fart! Lathet är ju det dummaste man kan skylla på...Dagen igår var en slappar em, men detso mer effektiv idag...tur att man är effektiv vissa dagar iaf:) Och familjen Saarenketo...eller iaf herr o fru har varit riktigt optimistiska idag :) Vi körde upp ute möbler och studsmatta till förådet i Lundby...så nu hoppas vi att vi slipper hämta ner dem till kolsva i vår igen, utan kan ställa fram dem där istället:) Det visar sig:) Jag försöker förändra något mer...men som jag allt tycker är svårare...jag har lovat mig själv att inte äta godis eller dricka dricka   förrän vi åker till Turkiet nästa år...woohooo 8 månader...men va fa*n det ska väl gå? Jag är inne på andra dagen nu...sist jag klarade något sådant var innan vi gifte oss, 2007...då höll jag uppe 6 månader, så 8 är väl en piece of cake?! Patrik har lovat mig något fint om jag klarar det...jaaa då ska det vara nå jäkla fint...8 månader lixom. Nästan som en hel graviditet ju...men jag tänkte, om jag försöker peppa mig själv genom bloggen...så kanske det funkar....värt ett försök iaf...nu är det halv åtta hos mig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Saarenketo - 17 november 2011 20:36

Torsdag, fredag imorgon, jag ska jobba extra då...men lördag o söndag är jag ledig, har tackat nej till jobb för att få vara hemma och förhoppningsvis vara piggare på måndag när det är dags för jobb igen. Jag är super förkyld och känner mig lite febr...

Av Malin Saarenketo - 2 november 2011 20:56

kikar in en snabbis innan det är dags o sussa, har öppning imorgon, likadant som idag. En lite smått kaotiskt dag på jobbet, men det gick hyffsat iaf. Efter jobbet hämtade jag Ellen på dagis. hem bytte om, in med alla ungar i bilen sen vidare till vä...

Av Malin Saarenketo - 1 november 2011 19:33

godkväller, barnen ligger faktiskt i sina sängar och snart sover de nog...Julia ligger och läser, precis som hon brukar varje kväll, en riktig bokmal, precis som mor sin. Iaf i perioder...jag var tvungen o läsa de två sista kapitlen i en bok nu på fö...

Av Malin Saarenketo - 29 oktober 2011 22:28

Godkväll i stugan, klockan är ganska mycket men eftersom vi får en timme extra i natt så gär det inte så mycket...jag har öppningen i morgon. De senaste dagarna har det väl inte hänt så mycket...barnen har varit i skolan, Ellen lite på dagis, jag har...

Av Malin Saarenketo - 23 oktober 2011 20:13

Godkväller, helgen är förbi och den har verkligen susat förbi...I dag har det varit full fart. Jag o kidsen gick o kikade på Williams fotbollsträning en stund...pratade med några andra föräldrar och vi kom in på att hur många orkar leva i ett förhåll...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag läser...


Ovido - Quiz & Flashcards