treungarenhund

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

5 barns mamma

Av Malin Saarenketo - 23 oktober 2011 20:13

Godkväller, helgen är förbi och den har verkligen susat förbi...I dag har det varit full fart. Jag o kidsen gick o kikade på Williams fotbollsträning en stund...pratade med några andra föräldrar och vi kom in på att hur många orkar leva i ett förhållande, där allt ska se så himla bra utåt sett...hur bra mår man då??? och hur orkar man, det skulle jag aldrig göra...livet är för kort för att gå runt och må dåligt i onödan...enligt mig själv iaf:) Men sen får ju alla göra som de vill. I dag efter lunch kom mamma över med systers barn...så det har varit full sula hela em o kvällen, och är lite smått fortfarande:) Små tjejerna sover redan, men på övervåningen tisslas det och tasslas o fnittrar:) De får hållas en stund till...julia o William ska ju faktiskt till skolan imorgon, så jag hoppas att de sover snart:) Har pratat några gånger med syster som är till ullared...sååå jäklarns avis är jag. Den 3 december ska jag dit men det känns som en evighet...och så känner jag att jag behöver bra mycket mer pengar med mig...får hoppas att jag kan få ihop lite till tills dess:) Det känns som pengarna bara rullar dessa månader innan vintern...overaller, termobyxor, vinterjackor, mössar o vantar och vinterkängor...nu har vi inte så mycket kvar...den här månaden blir det vinterkängor, vantar o mössor...ca 3500 kr kommer kalaset går på men då är barnen klara för den här vintern iaf...huvaligen, vad gör man inte för sina barn:) Då är det ju tur att vi "bara" har tre barn...hade Patrik fått bestämma så skulle vi ju ha två till...som vi har haft det idag alltså, fast nu har ju Patrik jobbat så han har ju inte märkt det alls, men nej tack..jag är så klar som man kan bli...:) Nej nu ska jag försöka få monstren på övervåningen o sova :) natti natti

 
 
Ingen bild

Fråga

30 oktober 2011 11:36

Men tänk om den / dom har de bra då? De kanske inte bara verkar så! De kan ju inte ni diskutera !

Malin Saarenketo

1 november 2011 19:32

Å hej o hå, det kan väl vi visst få diskutera...luften är väl fri? :) Och nu var det så att vi inte diskuterade just ett visst par utan mer i allmänhet...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Saarenketo - 17 november 2011 20:36

Torsdag, fredag imorgon, jag ska jobba extra då...men lördag o söndag är jag ledig, har tackat nej till jobb för att få vara hemma och förhoppningsvis vara piggare på måndag när det är dags för jobb igen. Jag är super förkyld och känner mig lite febr...

Av Malin Saarenketo - 2 november 2011 20:56

kikar in en snabbis innan det är dags o sussa, har öppning imorgon, likadant som idag. En lite smått kaotiskt dag på jobbet, men det gick hyffsat iaf. Efter jobbet hämtade jag Ellen på dagis. hem bytte om, in med alla ungar i bilen sen vidare till vä...

Av Malin Saarenketo - 1 november 2011 19:33

godkväller, barnen ligger faktiskt i sina sängar och snart sover de nog...Julia ligger och läser, precis som hon brukar varje kväll, en riktig bokmal, precis som mor sin. Iaf i perioder...jag var tvungen o läsa de två sista kapitlen i en bok nu på fö...

Av Malin Saarenketo - 29 oktober 2011 22:28

Godkväll i stugan, klockan är ganska mycket men eftersom vi får en timme extra i natt så gär det inte så mycket...jag har öppningen i morgon. De senaste dagarna har det väl inte hänt så mycket...barnen har varit i skolan, Ellen lite på dagis, jag har...

Av Malin Saarenketo - 22 oktober 2011 16:02

God eftermiddag, passar på o skriva ett inlägg medans Patrik o storisarna är ute o spelar bandy på altanen...det dundrar hej villt :) Ellen sover en stund...Lördag idag, usch dagarna går så jäklarns snabbt...hinner ju ingenting...jag får ren ångest m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag läser...


Ovido - Quiz & Flashcards