treungarenhund

Direktlänk till inlägg 14 september 2011

Man lär så länge man lever

Av Malin Saarenketo - 14 september 2011 10:51

Onsdag idag, det blåser fortfarande ute, fast inte alls som igår...jag jobbade extra igår, kan vara bra o få in lite extra kronor ibland. På fm var det meningen att jag skulle iväg o träna, men jag har vrickat en fot och det kändes inte alls nå  bra så jag o Viggo stack ut i lundby skogen, körde några markeringar och några sök...funkade bra förutom att avlämningarna är totalt kassa...måste få hjälp med det, vet inte hur jag ska träna honom...vi var ute mer än en timme...plockade lite svamp också...ååå va jag älskar skogen. Det gör en så lugn, allt stress bara rinner av en...balsam för själen, eller hur säger man:)

Vi har iaf insett att vi inte är några "stadsbor"...inte för att vi bor i någon större stad, men jag tror ni fattar...vi saknar skogen runt knuten och allt vad det innebär, alla tycker att vi bor så bra när man säger det, och det tycker jag också att vi gör:) jag älskar huset och läget kan ju inte vara mer lägligt...men nej, det är till skogen vi vill:) Får se hur det blir i framtiden...därav rubriken, man lär så länge man lever...jag trodde faktiskt att bo i samhället skulle vara ypperligt för oss, men nej vi är nog mer skogsmullar:)


I dag har jag varit in till Ok i köping en sväng, ska strax gå och hämta minsta hjärtat på dagis...när storisarna kommer hem ska vi till frissan med dem alla tre...jag skulle också behöva, helst innan helgens partaj, får hoppas att hon har någon tid...annars så rullar allt bara på, man är i sitt ekorrhjul, både på gott och ont. Hösten har kommit på riktigt, känns lite deppigt samtidigt som jag måste erkänna att det är lite mysigt....man har bara inte vant sig ännu, i går när jag stängt macken så var det kol svart ute...en av de mindre bra sakerna med hösten. Men det får ju gå...vi är snart inne i oktober, känns konstigt, det går så himla fort...får hoppas att vintern inte blir lika lång som förra året...snön kom 8:e november och låg sen kvar, det är ju inte alls långt kvar tills vi är där, snö o kallt, men det kan också vara mysigt...nej dags o byta om o ta sig till dagis

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Saarenketo - 17 november 2011 20:36

Torsdag, fredag imorgon, jag ska jobba extra då...men lördag o söndag är jag ledig, har tackat nej till jobb för att få vara hemma och förhoppningsvis vara piggare på måndag när det är dags för jobb igen. Jag är super förkyld och känner mig lite febr...

Av Malin Saarenketo - 2 november 2011 20:56

kikar in en snabbis innan det är dags o sussa, har öppning imorgon, likadant som idag. En lite smått kaotiskt dag på jobbet, men det gick hyffsat iaf. Efter jobbet hämtade jag Ellen på dagis. hem bytte om, in med alla ungar i bilen sen vidare till vä...

Av Malin Saarenketo - 1 november 2011 19:33

godkväller, barnen ligger faktiskt i sina sängar och snart sover de nog...Julia ligger och läser, precis som hon brukar varje kväll, en riktig bokmal, precis som mor sin. Iaf i perioder...jag var tvungen o läsa de två sista kapitlen i en bok nu på fö...

Av Malin Saarenketo - 29 oktober 2011 22:28

Godkväll i stugan, klockan är ganska mycket men eftersom vi får en timme extra i natt så gär det inte så mycket...jag har öppningen i morgon. De senaste dagarna har det väl inte hänt så mycket...barnen har varit i skolan, Ellen lite på dagis, jag har...

Av Malin Saarenketo - 23 oktober 2011 20:13

Godkväller, helgen är förbi och den har verkligen susat förbi...I dag har det varit full fart. Jag o kidsen gick o kikade på Williams fotbollsträning en stund...pratade med några andra föräldrar och vi kom in på att hur många orkar leva i ett förhåll...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag läser...


Ovido - Quiz & Flashcards