treungarenhund

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Ren Lycka men Malin är en looser...

Av Malin Saarenketo - 29 oktober 2011 22:28

Godkväll i stugan, klockan är ganska mycket men eftersom vi får en timme extra i natt så gär det inte så mycket...jag har öppningen i morgon. De senaste dagarna har det väl inte hänt så mycket...barnen har varit i skolan, Ellen lite på dagis, jag har tränat städat lagat mat tränat hund tvättat och jobbat...ja som de flesta andra dagar. Jag o Viggo har försökt o träna en del agility hemma, det går toppen bra men nu har vi börjat med en utmaning...att ta slalom med ingång från min högra sida....voijne voine vad svårt det är, men det är ju därför vi tränar också:) han tycker iaf att det är super kul med agility, han är verkligen en hund med fart i...ibland lite väl mycket ;)  I dag var jag in en sväng till köping, Sanna följde med. Första stopet var klädbytardag där jag fyndade pulka hjälmar till barnen, på loppiset på haga teatern fyndade jag skidor och pjäxor till Julia. Så nu hoppas vi på snö i vinter :)  Efter det hemmåt...väl hemma insåg jag att jag inte hade någon nyckel o resten av family var i lundby så det vara bara åka dit...möttes av tre lyckliga barn och en lycklig hund som lekte i backen...Ren Lycka...underbart att se...och nu längtar jag ännu mer tillbaks. Vi har intalat oss att det kommer ta tid....men jag hoppas att en dag är vi i lundby igen och nu kan inget stoppa oss!!! Det är där vi hör hemma och det är där vi vill bo:)


Efter lunch stack jag till jobbet...dagen och kvällen gick i hyffsad fart...men nu har jag insett...Malin är en stor loooser...kanske den största som skådats...jepp så är det, jag har ätit godis idag. Nu skiter jag fullständigt i det, nu SKA jag hålla mig till en gång i veckan men ingen dricka för det är jag inte alls sugen på....I går och idag på jobbet har jag moffat Balerina kakor....bara för att jag var så himla sugen...Inte OK, så därför blev mitt val som så...inte fan var det så gott, men jag vet hur svårt jag kommer att ha det o hålla mig till en gång i veckana... men det fixar jag...sååå sorry och tack för all peppning, men jag behöver nog minst lika mycket peppning ändå...men det här känns mer humant, för en sockerstinn Looser :) Hej o godnatt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Saarenketo - 17 november 2011 20:36

Torsdag, fredag imorgon, jag ska jobba extra då...men lördag o söndag är jag ledig, har tackat nej till jobb för att få vara hemma och förhoppningsvis vara piggare på måndag när det är dags för jobb igen. Jag är super förkyld och känner mig lite febr...

Av Malin Saarenketo - 2 november 2011 20:56

kikar in en snabbis innan det är dags o sussa, har öppning imorgon, likadant som idag. En lite smått kaotiskt dag på jobbet, men det gick hyffsat iaf. Efter jobbet hämtade jag Ellen på dagis. hem bytte om, in med alla ungar i bilen sen vidare till vä...

Av Malin Saarenketo - 1 november 2011 19:33

godkväller, barnen ligger faktiskt i sina sängar och snart sover de nog...Julia ligger och läser, precis som hon brukar varje kväll, en riktig bokmal, precis som mor sin. Iaf i perioder...jag var tvungen o läsa de två sista kapitlen i en bok nu på fö...

Av Malin Saarenketo - 23 oktober 2011 20:13

Godkväller, helgen är förbi och den har verkligen susat förbi...I dag har det varit full fart. Jag o kidsen gick o kikade på Williams fotbollsträning en stund...pratade med några andra föräldrar och vi kom in på att hur många orkar leva i ett förhåll...

Av Malin Saarenketo - 22 oktober 2011 16:02

God eftermiddag, passar på o skriva ett inlägg medans Patrik o storisarna är ute o spelar bandy på altanen...det dundrar hej villt :) Ellen sover en stund...Lördag idag, usch dagarna går så jäklarns snabbt...hinner ju ingenting...jag får ren ångest m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag läser...


Ovido - Quiz & Flashcards