treungarenhund

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2011

Semester

Av Malin Saarenketo - 6 augusti 2011 07:18

Ja när man tar semester så tar man det ordentligt:) Sitter o gäspar i soffan, klockan är snart halv 8, vi har varit vakna mer än en timme...Ellen är riktigt morgonpigg. Jag somnade i bra tid igår, så då gör det ju inte så mycket. Semestern kom, och är snart över...en vecka återstår. det började regna igår, får hoppas att solen orkar fram några dagar till. Vi har varit iväg på vår tripp, först ner till min faster som bor i mariannelund, där hade vi det toppen och barnen stormtrivdes. Min faster är den mest gästvänliga man kan tänka sig...De bor så himla fint. På tisdagen var det dags o bege oss till danmark...ingen vidare resa om du frågar mig. Danmark är inget land jag tänker återvända till om jag säger så...himla tråkiga vägar, inget landskap som det är i Sverige. Vägskyltar om matställen mm verkar inte eistera...hotellets standard sög, barnen var nöjda eftersom de hade pool. Legoland var däremot toppen, fast som på de flesta andra nöjesställen så tar de in för mycket folk...långa köer till de flesta attraktioner. fattar inte varför det måste vara så, man borde väl fundera på åtgärder när köerna blir längra än en timma. Man skulle nog åka dit tidigt på våren eller senare på hösten. Hade vi tänkt till en extra gång så hade vi nog kollat upp ett annat resesätt än bil också, eller kanske haft ett hotell närmare köpenhamn, så blev inte första bilresan så otroligt lång...men man lär sig så länge man lever heter det ju. tre nätter bodde vi i Danmark, sen åkte vi tillbaka till Mariannelund, ett snabbstop på Gekås i Ullared, mitt mecka ni vet :) Blev en snabbshopping, en timme var jag o Julia inne, brände 1200...hade kunnat bränt mycket mer om plånboken tillåtit:) Blev en del underkläder till barnen, strumpor till mig, lite målarböcker och sedan födelsedagspresenter till William som fyller den 2:a september.

Vi sov 2 nätter i Mariannelund innan det var dags att återse Kolsva igen. Hemresan gick hyffsat smidigt, men man märkte hur trötta barnen var på o åka bil...och en annan med förståss. 240 mil blev det totalt på en vecka....Viggo hade inte mått så bra när vi var borta, men oj så glad han blev när vi kom hem:)

 

Den 1:a augusti firade vi Ellen som fyllde  3 år, massa fina presenter fick hon och verkade vara toppen nöjd:)

 

Övriga dagar har det inte hänt så mycket, vi har grejat en del hemma, Patrik har skrapat o målat flera av fönstren, spacklat i hallen uppe och hjälpt till o förbereda det som ska bli vår vedbod...den har vi ju bara väntat på mer än ett år...ja nu har vi bott här ett år...har gått himla fort, fast vi har gjort mycket också. Patrik var iväg och köpte fönster till altanen, vi ska sätta dem på en av kortsidorna, så slipper vi korsdraget som gör att man knappt vill sitta där när det blåser lite. kommer nog bli toppen, fast det projektet får vänta till våren. Jag har delgivit Hasse våra planer och det verkar som de kommer kunna genomföras....skoj:)

Vi har varit barnlediga också, min syster tog barnen tors-fre. Jag passade på o shoppa lite kläder till storisarna som växt en massa under sommaren, spec W. Hittade en hel del...jag blir mest shockad över de ordinarie priserna som sitter på prislapparna...inte är det billigt inte. deras kläder kostar snart lika mycket som en annans.  På kvällen passade jag o Patrik på o åka till greken i Köping o käka...mums så gott, vi pustade o stönade för o få ner de sista bitarna. När vi kom hem åkte vi ut i skogen med Viggo, la några markeringar åt honom och ett sök som han tog klockrent...skoj! Kvällen avslutades med en halv bra film. Och bara för att jag fick sova hela natten så sov jag heldåligt, vaknade till o från o kunde inte koppla av, konstig man är.

I går passade vi på o åka runt o kika på sådant som barnen tycker är aptråkigt. bauhaus tex. Vi kollade på staket och panel till hallen. Passade på o äta lunch på ikea innan det var dags o hämta hem skatterna. Tycker det är så himla skönt att man kan hjälpas åt...o barnen tycker ju att det är superskoj med. I dag får vi se vad som händer, det är meningen att Patrik ska greja med den kommande boden, sen skulle hans farmor bjuda på lunch. Funderar på om jag o barnen ska åka till arboga o bada, får se om lusten finns kvar på em. Nu ä det iaf dags för frukost!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Saarenketo - 17 november 2011 20:36

Torsdag, fredag imorgon, jag ska jobba extra då...men lördag o söndag är jag ledig, har tackat nej till jobb för att få vara hemma och förhoppningsvis vara piggare på måndag när det är dags för jobb igen. Jag är super förkyld och känner mig lite febr...

Av Malin Saarenketo - 2 november 2011 20:56

kikar in en snabbis innan det är dags o sussa, har öppning imorgon, likadant som idag. En lite smått kaotiskt dag på jobbet, men det gick hyffsat iaf. Efter jobbet hämtade jag Ellen på dagis. hem bytte om, in med alla ungar i bilen sen vidare till vä...

Av Malin Saarenketo - 1 november 2011 19:33

godkväller, barnen ligger faktiskt i sina sängar och snart sover de nog...Julia ligger och läser, precis som hon brukar varje kväll, en riktig bokmal, precis som mor sin. Iaf i perioder...jag var tvungen o läsa de två sista kapitlen i en bok nu på fö...

Av Malin Saarenketo - 29 oktober 2011 22:28

Godkväll i stugan, klockan är ganska mycket men eftersom vi får en timme extra i natt så gär det inte så mycket...jag har öppningen i morgon. De senaste dagarna har det väl inte hänt så mycket...barnen har varit i skolan, Ellen lite på dagis, jag har...

Av Malin Saarenketo - 23 oktober 2011 20:13

Godkväller, helgen är förbi och den har verkligen susat förbi...I dag har det varit full fart. Jag o kidsen gick o kikade på Williams fotbollsträning en stund...pratade med några andra föräldrar och vi kom in på att hur många orkar leva i ett förhåll...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag läser...


Ovido - Quiz & Flashcards