treungarenhund

Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Malin Saarenketo - 18 juli 2011 23:13

Jag lovade lite bilder...

 

så här ser trappen ut i dagsläget, det är här vi kommer ha brypunkten för tapet/bröstpanel och hel panel...hoppas det blir bra         

 

 

Så här ser det ut uppe i trappen...

 

   

 

 

Vårat vardagsrum som jag blev väldigt nöjd med...just nu har vi accent färg turkos, vilket jag älskar...jag är i en turkos period, men man kan ju inte ha det överallt ;) Men i höst blir det lila...

 

  

 

fondväggen syns ju inte alls på bilden, men jag älskar den irl :)

 

  

 

Orkideer...jag älskar dem, speciellt i vitt...har två stycken i v-rummet

 

 

Av Malin Saarenketo - 18 juli 2011 19:41

Good evening lovelies...solen skiner, fast det har faktiskt regnat precis hela dagen...ingen vidare början på semestern...men jag hoppas få några soldagar iaf. Men det mest underbara är att få vara ledig med familjen, inte behöva ställa någon väckarklocka till morgonen, inte behöva tänka på allt man behöver göra när båda är hemma...Nu ska vi vara tillsammans i 4 veckor..lovely. Helgen som var var toppen! Full fart hela helgen. I fredags efter lucnh kom syster med barn hit. vi hade erbjudit oss att de kunde vara här så de kunde fixa i lugn o ro i huset...sagt o gjort, full fart, synd bara att det var så dåligt väder, men de var ute o röjde ändå. Sen kväll, tidig morgon, precis som det ska vara när man har nattgäster:) På em var det dags för kalas, Signe fylde sex år! Jag o alla fem barn gick och cyklade dit, Alice fick sitta i vagnen. barnen var super duktiga...men på hemvägen orkade inte Ellen cykla hem...så vi fick ringa färdtjänst;) Patrik kom o hämtade mig o henne, Julia o William cyklade hem själva. Syster med man kom ju också till kalaset så överlämning av barn gjordes där.

 

Hem, började fixa paj...tre stycken. Taco paj, kyckling paj o köttfärs paj. Vid sex tiden om gästerna. Patriks jobbarkompis med fru o två barn. Var längesedan vi sågs så det var supertrevligt...barnen lekte jätte bra, maten smakade gott, gott vin till...det kunde inte bli så mycket bättre...det var tom skönt ute på kvällen, så vi satt ute på altanen...vid midnatt slutade kvällen...Patrik följde med Robert hem en sväng, han kom väl hem vid halv två...På söndags morgon, eller kanske fm...vi vaknade kvart över 10...underbart. hade bara vaknat av Julia som kom in vid 9 o frågade om hon fick sätta på tv:n. Vi åt frukost o sen gick vi ut, solen sken. Vi passade på o greja massa i trädgården...och tur var väl det om man tänker på dagens väder...klippte gräset, häcken, trimmade...fint blev det iaf. Efter lunch som bestod av gårdagens rester tog vi en cykeltur till Patriks syster, vi spelade lite kubb och hon bjöd på fika...barnen gungade och lekte med kusin Amelia :) Monika o Olli var ute och gick med Neema, de stannade tilll, vi började prata blåbär, så jag o Johanna bestämde oss för o ut i skogen. Vi cyklade hem, tog med Viggo i bilen o hämtade upp Johanna. Ut i lundby skogen...det var ganska rensat...det är massor med thailändare som går i lundby skogen o säkert plockar flera hundra liter varje sommar...lite synd tycker jag, tycker allt att alla ska ha rätt till skogens bär...jag fick nästan ihop två liter...Johanna letade mest svamp, hittade några få torrisar...men ett antal grodor:) jag gillar min svägerska, hon är bland de ärligaste och mest spontana människor jag känner...Sen är hon sig själv och det gillar jag skarpt!  Man skrattar alltid i hennes sällskap, jag tror att vi har en ganska bra relation och kan prata om det mesta, vi har kommit varandra ganska nära under de här åren.

 

När vi kom hem så hade Ellen somnat, in i duschen med storisarna innan det var dags för sängen...Patrik hade laddat  med en beck film, tror vi är på elfte...och vi har hittills inte sett någon som vi kommer ihåg större delar av...

 

I morse vaknade vi vid 7, kolockan var faktiskt ställd på åtta, Patrik skulle få hjälp med bilen av en jobbarkompis, han trodde inte att de skulle ta sådan tid...strax före nio åkte han, han kom hem vid tre :p Fast jag o barnen roade oss själva:) Eftersom vädret inte var på topp bakade vi lite...snickers och mazarin kakor, I fredags bakade vi cookies...så  nu börjar vi vara förberedda för kommande kalas:)  Barnen lekte med grannarna mest hela dagen, full fart men inget bråk, sådant gillar vi!  Inte för att de brukar bråka när de leker, nu syftar jag ju på Julia o William;)  Jag tog en prommis på em i spö regnet med Viggo, tur att vi inte är gjorda av socker;) Patrik o Ellen åkte till Patriks farmor...storisarna var hos grannen.  När det är så här dåligt väder så kliar det i inrednings fingrarna...vi hittade en tapet, men när de på måleribolaget skulle beställa så fanns det bara tre rullar hos leverantören...det skulle räcka med tre för oss, men då fick det inte gå snett någonstanns...och det vågar vi inte chansa på...så letandet fortsätter...nu har Patrik tagit ner panel ända ner i trappen...ny tapet och ny panel ska upp...förhoppningsvis kommer vi iväg imorgon eller i övermorgon och kan köpa både panel och beställa tapet...ska ladda upp lite bilder så ni får se hur det ser ut nu...lite roligare o se efter bilderna sen:) Nej nu ska jag "slänga" storisarna i säng...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag läser...


Ovido - Quiz & Flashcards