treungarenhund

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av Malin Saarenketo - 22 juli 2011 22:35

Godkväll på er, nu är jag så dagvill att jag knappt vet vart vi är i veckan...mmm fredag jag vet, men man slappnar av lite från sådant när man har semester:) En vecka har snart gått, men vi ska inte vara negativa...tre veckor kvar jue:) Deppa kan vi göra när bara en vecka återstår ;) Vi har hunnit med massa under veckan...det käns så himla konstigt att vara hemma så mycket med Patrik, man är lixom inte van...det brukar ju vara kidsen o jag, eller kidsen o han. Härligt är det iaf. Han har fixat massa med bilen..så nu är den semester klar:)  Vi börjar också snart bli redo för o fara iväg. I går var hela familjen till frissan, på em åkte jag hem till min mormor o morfar en sväng, Viggo fick hänga på o bli lite bortskämd...det är bara hon som får skämma bort honom:) I morse vaknade vi av åskväder...och det höll på bra länge, jag gillar verkligen inte åska, men är duktig o inte visa det för barnen iaf...Wille var lite rädd, men det gick bra. När det har regnat ute så kommer alla äckliga sniglar fram, det kryllar av mördarsniglar, de är så himla äckliga. tur att jag har modiga barn som plockar dem i en hink och klipper av dem på mitten med häcksaxen, jag följer iaf med o letar reda på dem uuäääk.

 

I morgon är stora dagen D för min syster med familj, då går flyttlasset ifrån den trånga lilla trean på skallberget till det trevliga huset...Patriks systrar är snälla o kommer hit o är barnvakt så vi kan hjälpa till båda två. Ska bli så skoj o se hur det ser ut, när jag var där sist var ju hela köket utrivet och inget golv...nu är ett ek golv lagt o köket så gott som klart, ska bli jätte spännande. när vi kommer hem hoppas jag hinna in på hundutställningen i köping en sväng, golden är på söndag så dem kan jag ju inte se... men jag önskar alla jag känner lycka till...golden eller inte:)

 

Nu är det snart dags o knyta sig...kvällspromenaden med Viggo blev i skogen idag, sedan träffade vi en nyfunnen vän till Viggo, så de fick busa lite...han var helt slut när vi kom hem. Önskar att det fanns någon mer i ungefär samma storlek som vill leka med Viggo ibland, men märker på honom att han saknar det från när de var två...usch jag saknar Kotten så mycket, det är så där vissa stunder man tänker extra mycket på det...men jag hoppas att han mår lika bra nu, det tror jag. Ska höra av mig till dem när vi kommer hem från semestern...

Nej, knyta sig var det...först blir det en dusch, det är så himla kvavt ute...natt

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag läser...


Ovido - Quiz & Flashcards