treungarenhund

Direktlänk till inlägg 6 juli 2011

En bra dag + en mindre bra

Av Malin Saarenketo - 6 juli 2011 22:01

Välkommen till min nya blogg alla goa:) Som sagt det tar nog en stund innan jag lärt mig den här sidan...men det ska nog funka.

 

I går haae vi en toppen dag. Jag var ledig så på fm passade vi på o åka o handla, jag glömde notan hemma på bänken...hatar när det händer...men otroligt nog så fick vi med oss allt hem iaf:)

 

När vi kom hem fixade vi lunch, barnen hjälpte till massa o var super duktiga...Julia tvättade potatis, Wille o Ellen hjälpte till med biff "smeten" sedan gjorde alla tre biffarna:)  Såsen fick jag göra men all var med o smakade av och godkände. Alla åt sedan med god aptit...gillas skarpt! Efter maten stack jag ut en vända med hunden, barnen började packa sina väskor. Gustavsvik var vårt mål. vi hämtade upp Patrik vid sandvik.

 

Vi badade i flera timmar o barnen trivdes, super skoj hade vi. Jag är ingen modig mamma av mig...är egentligen super feg, men ibland måste man vara lite modig för sina modiga barn:) Ni fattar va! Så yes upp i en av rutchkanorna...fyy jag hatar verkligen sånt, nu var det ju inte den värsta men ändå. Det sög ordentligt i magen men jag överlevde! Vågmaskinen älskade barnen o jag trodde aldrig att Ellen skulle sluta skratta:) lovely. Barnen hade ingen vidare lust o åka  när vi sa åt dem, men det gick smidigt det med. Passade på o åka till toys rús , hittade några presenter till Ellen som faktiskt fyller år om några veckor!? stoppa tiden någon...tre år. Stannade vid mc D o åt sen kvällsmat, Ellen o William somnade i bilen hem...bar bara in Ellen till sin säng, William orkade iaf borsta tänderna:) Vi var helt slut allihop, farfar hade varit snäll o tagit en prommis med Viggo. vi tog iaf en långsam kvälls promenad, sen blev det sängen för mig med.

 

Dagen idag har inte varit det minsta trevlig...jag o Julia har varit osams så gott som hela fm...inget jag har gjort har varit nå vidare och jag är numera dum mest hela tiden...vet att allt går i perioder och att det säkerligen är minst lika jobbigt för henne, men ibland orkar jag bara inte inse det, jag kan bli superlåg o får inte lust med något...kanske är jag en  psykiskt svag människa, eller så kanske jag bara är en lite för trött mamma som vill ha snälla och trevliga barn så att mamman också kan vara snäll o trevlig...det vill väl alla, man vill vara sina barn till lags, men jag vet...konflikter kommer alltid att finnas, men idag hade jag ingen lust! För att mysa upp dagen mitt i allt bråk så bestämde vi oss för o grädda våfflor på altanen till lunch...det var trevligt, en stund...har jag sagt att Julia o William gör allt förutom o tycka om varandra för tillfället? det far grejer högt o lågt. När klockan närmade sig halv tre var det ganska skönt o hoppa in i duschen för att sen klä på sig jobbarkläderna...mmm jag kanske är hemsk, men idag längtade jag till jobbet...bara för o komma bort o andas konfliktfri luft för en stund...

 

timmarna på jobbet gick undan så jag var ju snart hemma igen:) Kom hem till en sovandes tre åring...en pratande hund som alltid hälsar en välkommen hem:) en målande man och två barn i storleken större som faktikst lekte tillsammans på gräsmattan o hade inte en tanke på o gå o lägga sig. Målningen av altanen har äntligen börjat, jag hatar o måla så jag hoppas att det ska gå snabbt o smidigt, att Patrik jobbar på så bra så jag slipper ;) Nej då jag får nog göra mitt också...pratade en stund med syster...är lite smått avis på deras renoverings objekt...innan jag funderar på hur jag skulle orka med det också...fast av någon konstig anldening så gör man ju det...men som jag o Patrik säger...en dag...någon gång...ska vi ha vårat lilla röda hus i skogen...helst med glasveranda och gärna vid vattnet...drömma får man göra :) Säger nu godnatt och hoppas på en god natts sömn!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Saarenketo - 17 november 2011 20:36

Torsdag, fredag imorgon, jag ska jobba extra då...men lördag o söndag är jag ledig, har tackat nej till jobb för att få vara hemma och förhoppningsvis vara piggare på måndag när det är dags för jobb igen. Jag är super förkyld och känner mig lite febr...

Av Malin Saarenketo - 2 november 2011 20:56

kikar in en snabbis innan det är dags o sussa, har öppning imorgon, likadant som idag. En lite smått kaotiskt dag på jobbet, men det gick hyffsat iaf. Efter jobbet hämtade jag Ellen på dagis. hem bytte om, in med alla ungar i bilen sen vidare till vä...

Av Malin Saarenketo - 1 november 2011 19:33

godkväller, barnen ligger faktiskt i sina sängar och snart sover de nog...Julia ligger och läser, precis som hon brukar varje kväll, en riktig bokmal, precis som mor sin. Iaf i perioder...jag var tvungen o läsa de två sista kapitlen i en bok nu på fö...

Av Malin Saarenketo - 29 oktober 2011 22:28

Godkväll i stugan, klockan är ganska mycket men eftersom vi får en timme extra i natt så gär det inte så mycket...jag har öppningen i morgon. De senaste dagarna har det väl inte hänt så mycket...barnen har varit i skolan, Ellen lite på dagis, jag har...

Av Malin Saarenketo - 23 oktober 2011 20:13

Godkväller, helgen är förbi och den har verkligen susat förbi...I dag har det varit full fart. Jag o kidsen gick o kikade på Williams fotbollsträning en stund...pratade med några andra föräldrar och vi kom in på att hur många orkar leva i ett förhåll...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag läser...


Ovido - Quiz & Flashcards