treungarenhund

Direktlänk till inlägg 20 juli 2011

Patrik har lämnat mig...

Av Malin Saarenketo - 20 juli 2011 22:55

tidigt i morse vaknade jag helt svetig, det var det jag hade drömt, Patrik lämnade mig för en annan...fy det var så hemsk och verkligt att jag trodde att det var sant när jag vaknade...i dag har vi gjort massa här hemma. Patrik skjutsade sin farmor till lite olika affärer för att hon skulle få handla. Patrik passade på o handla mat, men det märks att det är min syssla..eller så är det bara så att de har lixom inte samma tänk som en annan...jaja blev lite smått irriterad, men det gick över. Jag målade altan från halv 10 till 14, non stop nästan, sen var jag helt slut. Nu är det så gott som klart...några brädor som måste få lite mer färg på sig, men nu är färgen slut...så det får nog bli när vi kommer hem efter vår tripp. Det blir himlans bra iaf, räcket upp till entren får sig också lite färg, meningen är att grinden också ska fräschas upp. Vi har lite planer angående altanen också, mamma o Hasse kommer hit på fredag så då ska jag se om våra planer går o genomföras:) det är inte dumt att ha en snickare som extra pappa, eller bonus pappa eller vad säger man?? mammas man...de är ju faktiskt gifta...världens bästa Hasse är det iaf...ungarna älskar honom och han tycker det är minst lika roligt när de ses...som jag sagt förut så är det så himla skönt att ha folk som bryr sig...inte minst om barnen...och i sådana lägen är inte blodsband så viktigt. Patriks syster o dotter kom hit o hjälpte till o måla, sedan grillade vi här på kvällen. Det känns skönt dessa dagar man hinner med mycket hemma...massa projekt, men vissa får stå åt sidan, som tex hallen, nu har vi iaf köpt tapet...en snor billig, så vi får väl se hur den är i kvaliteen...tänkte försöka ge oss på det själva...så det visar sig om det åker ner igen...nej nu ska jag hoppa in i duschen, jag har aldrig luktat så illa som jag gör idag ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Saarenketo - 17 november 2011 20:36

Torsdag, fredag imorgon, jag ska jobba extra då...men lördag o söndag är jag ledig, har tackat nej till jobb för att få vara hemma och förhoppningsvis vara piggare på måndag när det är dags för jobb igen. Jag är super förkyld och känner mig lite febr...

Av Malin Saarenketo - 2 november 2011 20:56

kikar in en snabbis innan det är dags o sussa, har öppning imorgon, likadant som idag. En lite smått kaotiskt dag på jobbet, men det gick hyffsat iaf. Efter jobbet hämtade jag Ellen på dagis. hem bytte om, in med alla ungar i bilen sen vidare till vä...

Av Malin Saarenketo - 1 november 2011 19:33

godkväller, barnen ligger faktiskt i sina sängar och snart sover de nog...Julia ligger och läser, precis som hon brukar varje kväll, en riktig bokmal, precis som mor sin. Iaf i perioder...jag var tvungen o läsa de två sista kapitlen i en bok nu på fö...

Av Malin Saarenketo - 29 oktober 2011 22:28

Godkväll i stugan, klockan är ganska mycket men eftersom vi får en timme extra i natt så gär det inte så mycket...jag har öppningen i morgon. De senaste dagarna har det väl inte hänt så mycket...barnen har varit i skolan, Ellen lite på dagis, jag har...

Av Malin Saarenketo - 23 oktober 2011 20:13

Godkväller, helgen är förbi och den har verkligen susat förbi...I dag har det varit full fart. Jag o kidsen gick o kikade på Williams fotbollsträning en stund...pratade med några andra föräldrar och vi kom in på att hur många orkar leva i ett förhåll...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag läser...


Ovido - Quiz & Flashcards